تجربه فارغ التحصیلان

هاله آزرمي

(دانش‌آموختۀ گروه روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی)

من هاله آزرمي هستم. در سال هاي 1378 تا 1382 دانشجوي مقطع کارشناسی دانشگاه علم و فرهنگ بوده‌ام. ورودي‌هاي ما اولين دانشجويان روانشناسي دانشگاه بودند که در آن زمان با عنوان مؤسسۀ آموزش عالي جهاددانشگاهي شناخته مي‌شد. اين توضيح، مقدمه‌اي است براي اين که عنوان کنم تلاش‌هاي دوران تحصيل من و هم‌کلاسي‌هايم در آن زمان، دو هدف داشت: اول رشد و پيشرفت شخصي و دوم شناساندن و ارتقاي جايگاه علمي گروه روانشناسي دانشگاه در ديد جامعۀ علمي. اين دو هدف باعث پويايي‌هاي بالاي علمي و اجتماعي من شد که شاخص‌ترين ثمره‌هايش در آن دوران، پايه‌ريزي انجمن علمي-دانشجويي روانشناسي دانشگاه، به عهده داشتن سمت دبيري انجمن به مدت 3 سال و کسب رتبۀ 16 در کنکور کارشناسي ارشد بود. پس از آن، دو مقطع ارشد و دکتراي خود را در دانشگاه تربيت مدرس گذراندم و از سال 1392 با کمال مسرت در جايگاهي ديگر، به عنوان مدرس مدعو، به دانشگاه علم و فرهنگ بازگشتم که اين همکاري تا به امروز ادامه دارد. در حال حاضر، عمده تمرکز فعاليت‌هاي پژوهشي و درماني‌ام را بر حيطۀ مداخلات زوج و روابط بين‌فردي معطوف کرده‌ام. در آخر، به جرأت مي‌توانم بگويم در کنار فضاي آموزشي گروه روانشناسي دانشگاه علم و فرهنگ در دوران تحصيل من، برقرار بودن فضاي تعامل علمي و فرهنگي بين رشته‌هاي مختلف که به همت مجموعۀ دانشجويي-فرهنگي دانشگاه در کنار دانشجويان برقرار شده بود، باعث شد اولين تجربيات حوزۀ دانشگاهي و اجتماعي من انگيزه‌بخش و رشددهنده باشند.


زینب آگاهی

(دانش آموخته گروه روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی)

من زينب آگاهي هستم  در سال هاي 1385 تا 1389 دانشجو مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و فرهنگ بوده ام. مقطع ارشد را در دانشگاه علامه طباطبايي گذرانده و در حال حاضر دانشجو دکترا تخصصي روانشناسي در دانشگاه شهيد بهشتي هستم. در حال حاضر در حيطه مشاوره و درمان کودک، خانواده و توانبخشي شناختي و تدريس در گروه روانشناسي دانشگاه علم و فرهنگ مشغول هستم. تأليف کتاب روانشناسي شخصيت ويژه کنکور مقطع ارشد و  دکترا؛ و مقالات و طرح هاي پژوهشي از جمله دستاوردهاي علمي اینجانب بوده است. دوران تحصيلي در اين دانشگاه نقطه عطف و يکي از خاطره انگيزترين دوران تحصيلي بنده بوده است. در دوران دانشجويي مقطع ليسانس در اين دانشگاه افتخار آن را داشته ام که از محضر برجسته ترين اساتيد روانشناسي بهره ببرم. فعاليت در انجمن علمي روانشناسي دانشگاه، و برگزاري نشست هاي علمي، جلسات نقد فيلم، و برگزاري کلاس هاي آمادگي کنکور ارشد در دانشگاه که زمينه ساز قبولي در مقطع ارشد براي بنده بوده است از جمله تجارب خوشايند و مثبت در اين دانشگاه بوده است.


سمانه بهزادپور

(دانش آموخته گروه روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی)

من سمانه بهزادپور هستم. در سال ها 1385 تا 1389 در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ بودم. مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی  را در دانشگاه علامه طباطبائی گذراندم. در کنکور دکتری سال 1394، رتبه 9 کشوری را به دست آوردم و در دانشگاه شهید بهشتی در گرایش بالینی پذیرفته شدم. در حال حاضر مدرک دکترای خود را از این دانشگاه دریافت کرده ام و به عنوان ارزیاب و روان درمانگر کودک در کلینیک های مختلف مشغول به کار هستم. همچنین به عنوان استاد مدعو با دانشگاه علم و فرهنگ همکاری دارم. ارتباط و هم افزایی با اساتید برجسته و مراکز تحقیقاتی و درمانی، تشویق و ایجاد انگیزه برای رسیدن به مدارج عالی تحصیلی از مهم ترین ویژگی های این دانشگاه بود که مرا به سمت پیشرفت و تحصیل در مقاطع بالاتر سوق داد.


مرتضي کشميري

(دانش آموخته گروه روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع دکتری)

من مرتضي کشميري هستم. در سالهاي 1395 تا 1399 دانشجوي مقطع دکتري روانشناسي باليني در دانشگاه علم و فرهنگ بودم. مقطع کارشناسي ارشد را در دانشگاه علامه طباطبايي تحصيل کردم. در حال حاضر به عنوان مدرس مدعو با دانشگاه علم و فرهنگ همکاري مي‌کنم. همچنين به روان‌درماني به صورت فردي و گروهي اشتغال دارم. تا کنون ده عنوان کتاب با ترجمۀ بنده به چاپ رسيده که از جمله آنها مي‌توانم به کتاب‌هاي «توجه‌آگاهي، راه حلي براي مشکلات روزمره»، «همسران هوشيار» و «درمان مبتني بر پذيرش و پايبندي براي زوج‌ها» اشاره کنم. در دوران دانشجويي در دانشگاه علم و فرهنگ با برجسته‌ترين اساتيد در حوزه‌هاي مختلف روان‌شناسي باليني آشنا شدم که در حال حاضر افتخار همکاري با بعضي از آنها را دارم. حضور در بيمارستان بقيه الله و گذراندن دورۀ کارورزي تحت نظارت دکتر تولايي تجربۀ گرانبهايي بود که اين روزها در کار باليني از اين تجربه‌ها مدد مي‌گيرم.